Sijoittajat

Strategia ja taloudelliset tavoitteet

Strategia ja taloudelliset tavoitteet

Puuilon kasvustrategia

Tavoitteenamme on jatkaa asemamme vahvistamista yhtenä Suomen johtavista halpakaupoista hyödyntäen keskeisiä vahvuuksiamme: houkuttelevaa ja laajaa tuotevalikoimaa, edullisia hintoja ja helppoa asiointikokemusta.

Kasvustrategiamme mukaisesti pyrimme avaamaan vähintään 3–4 uutta myymälää vuodessa sekä jatkamaan vertailukelpoisen liikevaihdon kasvattamista nostamalla entisestään tunnettuuttamme.

Pyrimme jatkamaan arvolupauksemme kehittämistä tarjoamalla myös jatkossa asiakaskuntamme tarpeisiin laajan tuotevalikoiman edullisin hinnoin. Pyrimme myös jatkamaan panostuksia verkkokauppamme kehittämiseen ja kasvattamiseen, tarjoten asiakkaillemme mahdollisuuden asioida niin paikan päällä myymälöissä kuin verkkokaupassa.

Strategiamme perustuu seuraaviin tavoitteisiin:

  • Myymäläverkostomme kasvattaminen

  • Vertailukelpoisen liikevaihdon kasvattaminen nuoressa myymäläverkostossa

  • Omien tuotteiden osuuden kasvattaminen

  • Jatkuva tuotevalikoiman ja monikanavaisen liiketoimintamallin kehittäminen

  • Korkean kannattavuuden ylläpitäminen ja parantaminen

Pitkän aikavälin tavoitteemme (2021–2025):

  • Kasvu: Liikevaihto ylittää 400 milj. euroa tilikauden 2025 loppuun mennessä ja kasvaa orgaanisesti yli 10 prosenttia vuosittain.

  • Kannattavuus: Oikaistu EBITA-% on välillä 17–19 prosenttia liikevaihdosta.

  • Osinkopolitiikka: Yhtiö pyrkii jakamaan vähintään 80 prosenttia osinkoa kunkin tilikauden tuloksesta, riippuen yhtiön pääomarakenteesta, taloudellisesta asemasta, yleisestä talous- ja liiketoimintaympäristöstä sekä tulevaisuuden näkymistä.

  • Velkaantuneisuus: Yhtiön nettovelan ja oikaistun käyttökatteen suhde alittaa 2.0x.

Avainluvut

Tutustu taloudelliseen kehitykseemme

Liiketoimintamalli

Tutustu liiketoimintamalliimme